arale ♥

Follow|Home
Monday, February 22, 2016 | 6:12 PM | 0 comments

sungguh aku rindu,rindu pada masa itu. zaman itu. zaman yang penuh gelak ketawa antara aku dan dia. suka duka kami kongsikan. orang yang kami sayang we shared it. rindu sangat ..
mungkin zaman itu memamg tak boleh kembali. terkadang aku fikir? apa yang menyebabkan hubungan kami retak? mungkin disebabkan kesalahan aku sendiri.

"kaklong,hidup kita ni perku bnayak mengalah,jika hanya fikir ego masing-masing,tak akan selesai semua masalah . ya. kawan itu datang dan pergi. tapi yang kekal itu keluarga. yang sentiasa ada. abah lngsung xmarah kklong nk rapat dgn sapa2, tapi tolng jgn terlalu fikirkan diri sendiri. bkan semua macam kita. bukan semua orang punya hati yang lembut" .. terlalu banyak nasihat yang dilontarkan oleh abah. terllau banyak yg hendak diceritakan.

tetiba deep dengan abah, fikir mcm mana aku nk kembali ke zaman tu? aku mula rapat dengan dia tak lama akla lama sangat nak banding dengan kawan yg dia rapat cince form1, kami mula rapat time form4. tu pun melalui watsap. dialah yang teman sunyi aku. yang teman time aku bosan, yang sanggup dengar luahan hati aku . everything i shared. kadang tak semua aku cerita dekat kawan aku yg aku rapat sejak sekolah rendah tu. maybe dia ni agak special la kot. bila ingat balik time rapat mesti rindu. masa form 5 dia dapat dorm yyg mungkin tak best kot bagi dia. katanya takde kwn. sampai nanges and mengamuk bagai. aku lah pening dibuatnya fikir mcm mana nk pujuk ni. haha. aku pun cuba suggestkan dia bilik2 yang sesuai, yang mungkin ahli bilik tu rapat dengan dia. tapi aku tak berani nk suggestkan bilik aku . entah aku rasa i'm not  a good friend. rasa tak layak. lastly dia ambil keputusan nk dduk bilik aku tetapi tu pun kalau aku bilik lain. at first aku nk pindah bilik 9a. maklumlah ramai yang satu aliran.

okey ditakdirkan kami sebilik. alhamdulillah. mula-mula janggal dengan ahli bilik. fikir kenapa aku duk bilik ni? ya Allah baru sedar Allah terlalu baik pd aku . apa yg aku nak aku tak dapat, tetapi aku akud apat apa yang perlu. kawan yang baik. ya, walaupun semua aliran sains, but i'm really grateful. aku pun suka sgt la sebilik dgn dia tu ..

nak dijadikan cerita , berlaku salahfaham sikit mungkin sebab aku sendiri. ok gaduh agak lama lah . bila time bufday dia je sedih sgt masa tu sbb tak mampu nk wish and kasi hadiah., fikir balik, takpela dia ramai kawan , ramai yg syg dia. aku ni bukanla sapa sgt. aku mampu buat kad bufday je. cantik gila kot aku buat. tapi mampu letak dalam  buku aku je. sampai sekrang tak kasi huhu.

bila dah habis spm, fikir la ni mesti bnyk masa spend la, konon heheh. last last jadi salah fhm sebab satu benda je. masa awal tahun bulan ni. masa bufday celebration kawan kami kat rmh. semangat pergi  nk jumpa dia je sbnrnya. semangat naik motor ni, tumpang org je. k bila datang. dia pun sibuk dgn yg lain., entah aku rasa aku kesorangan je masa tu . haha. sedih weh. tetiba nanges masa tu , nasib ada org pujuk, hehe kesian. and taht bufday celebration jadi hambar mgkin aku je rasa cmtu. balik masing2 senyap. and i tried hntar ws, tapi seems hambar jugak. okla fikir mgkin xnak laayan dh kot. bila la nk berbaik ye? rindu nk berblog dgn kau,akau malas nk sebut nama, kalau org yg baca ni mungkin tahu kot. mungkin la. okey aku rindu mu .benda paling sedih bila gaduh degan dia lah . huhu . tapi bagi dia biasa je kot. dia ni agak special la dalam firendlist aku haha . lama tak ws, terlalu banyak yg hndak diluahkan. banyak perkara sedih yg aku alami, aku rindu nk story2,voicenote dgn mu. serius! 




http://matcuoi.com


0 Comments available :

Post a Comment








Credits ;

The Skin By : Mrs Af
Basecode : Pieqah
Edited : FIRA ALOVA

All rights reserved ® fira alova.

← Newer Posts ♦ Older Posts →