arale ♥

Follow|Home
Monday, September 11, 2017 | 7:50 AM | 0 comments

  lImpression of misr -1
. Masa  mula mula aku dtg cini, aku Nampak merata rata org duk mintak sedekah, dan semua yg sangat sangat mampu . kalau kat Malaysia aku jumpa org yg mintak sedekah di kalangan org tua kan  6i. tp kat cini mcm2 jenis. Even yg masih kecil ,dlm likungan 5-6 tahun dah mintak sedekah. Mak diorang pun berniqab semua . tp mintak sedekah. Aku pelik. Dari dulu prinsip aku, dia mampu , bbiarlah dia usaha kerja ke. Kenapa nk mintak .bila aku dtg sini . smpaikan, kalau aku taknak bagi duit ke air ke, mesti budak tu kejar. Mmg dia nk sgt. Kdg aku grm kan . tp mmg first2 aku dtg tu biar jumpa berpuluh puluh org mintak sedekah, mmg aku xbagi .then , masa tu sembang dengan senior . pstu ada dia ckp psl sedekah. “kalau awk perasan mmg ramai sgt kan org miintak sedekah”aku pun menda agi. Eksaited aa bila dtg topic ni. Then tak sempat aku masuk line, snior tu pesan . katsini kita amek lah pluang bersedekah. Tak rugi pun, ayat dia “ni bumi berkah,boleh jd yg meminta tu wali Allah” 
actually jgn lah kemaruk sgt dgn wali Allah ke apa. bukan nk kata, tp kebiaasaan org yg belajar agama lah yg mcm ni. tapi tak semua. betul kita nk mengajak org sedekah ,dgn ckp org tu wali Allah . so kita dak dak baru ni. waa so nk sedekah lah sbb mybe kita sedekah dpt lah apa2 nanti sbb kita bagi dkt wali Allah. ekk kan tak pasai2 lari aqidah kita. jgn sempitkan otak kita dgn dengar je apa org ckp tanpa usul periksa. tapi set mind. SEDEKAH SEBAB KAU TAK AKAN MISKIN DENGAN HANYA BERSEDEKAH SATU RINGGIT .BIAR MISKIN HARTA JANGAN MISKIN JIWA BAK KATA SYAMSUL YUSUF 




0 Comments available :

Post a Comment








Credits ;

The Skin By : Mrs Af
Basecode : Pieqah
Edited : FIRA ALOVA

All rights reserved ® fira alova.

← Newer Posts ♦ Older Posts →